International Vision Centers

Zorgmarketing verdubbelde het aantal afspraken voor International Vision Centers

Door een mix van SEO, SEA en conversie-optimalisatie verbeterde de laadsnelheid van de website en verdubbelde de afspraken

Design, Hosting, Onderhoud, Online Marketing, Optimalisatie

Betere online zichtbaarheid en SEO-vindbaarheid

International Vision Centers hecht grote waarde aan online zichtbaarheid en het delen van de juiste informatie. De ooglaserkliniek riep de hulp van Stuurlui in om te werken aan hun SEO-vindbaarheid en om hun website op te frissen. Het resultaat is een verdubbeling in het aantal online afspraken.

Vragen? Bel mij!

Meer aanvragen door snellere laadtijd

Stuurlui zette de website onder premium hosting en nam het onderhoud op zich. Richard, directeur van International Vision Centers: “De keuze viel op Stuurlui, omdat zij als een van de weinigen de website wilden verbeteren in plaats van vervangen. Dit was een snelle en kostenefficiënte oplossing. Ze lichtten de website technisch door, gooiden overbodige plug-ins weg en optimaliseerden de laadtijd.” De verbeteringen brachten de laadtijd van de website terug van meer dan 10 naar 2,5 seconden. Dit leverde International Vision Centers fors meer aanvragen op.

SEO-optimalisatie zorgt voor meer conversie

De SEO-optimalisatie voor International Vision Centers bestaat uit een combinatie van een redesign van de huidige website en nieuwe webteksten die geschreven werden door Tekstbureau Door Lotje Getikt. Een uitgebreid zoekwoordenonderzoek vormde de basis voor alle acties op zowel SEO- als SEA-gebied. Het aantal afspraken dat geïnteresseerden via de website maken is door onze inspanningen verdubbeld.

 

Slimme doorlinkmogelijkheden

De website werd onder meer opgefrist met een online oogtest. Dit bleek een gouden vondst. “Wij zitten in een vechtmarkt waarbij het van belang is dat wij gedegen informatie aanbieden. De oogtest is een laagdrempelige tool voor een eerste contactmoment”, vertelt Richard. De vragenlijst wordt tussen de 300 en 500 keer per maand ingevuld en leidt daarna direct door naar een pagina waarop mensen een afspraak kunnen maken.

“Zorgmarketing vereist een andere aanpak dan normale marktbenadering. Onze klanten komen slechts een keer bij ons, dus wij moeten steeds nieuwe mensen enthousiasmeren. Stuurlui heeft de juiste focus en belooft ons geen gouden bergen die ze niet waar kunnen maken. Ze begrijpen snel hoe een andere beroepsgroep in elkaar zit en beschikken over de juiste vaktechnische kennis om online vindbaarheid een boost te geven”

Richard Kievietsbos, directeur International Vision Centers

Neuropsychologische conversieanalyse

De hele website is gericht op meer conversie. Hiervoor deed Stuurlui onderzoek vanuit neuropsychologisch oogpunt. De website wordt doorgemeten en de data die hieruit rolt is de basis voor de conversieoptimalisatie. Zo ontdekten zij bijvoorbeeld dat het beter voor de omzet is om eurotekens uit te schrijven en er altijd twee call-to-actions aanwezig moeten zijn om het klikgedrag onbewust positief te beïnvloeden.

“Samenwerking is de sleutel tot succes in dit project. We sparren maandelijks om vast te stellen wat er in onze sectoren speelt en hoe we deze ontwikkelingen combineren tot een solide marketingplan. Samen bouwen we de strategie gefaseerd uit om onze doelstellingen te behalen. Het is een constante wisselwerking waarin we de kennis van Stuurlui combineren met de know-how van onze eigen markt” 

Richard Kievietsbos, directeur van International Vision Centers

De nieuwste technieken 

International Vision Centers stelt Stuurlui in staat te experimenteren met de nieuwste technieken. Richard: “We kijken constant naar behaalde resultaten en lezen daaruit af of een benadering wel of niet werkt” Denk hierbij aan een funnelanalyse waarbij onderzocht wordt welke paden websitebezoekers doorlopen of de nieuwe advertentietechnniek Facebook Lead Ads.

De juiste zorgmarketing kan jouw bedrijf een fikse omzetverhoging bezorgen. Stuurlui gaat graag met je om tafel zitten om een solide strategie uit te stippelen.

Comments are closed.

Wat onze klanten over ons zeggen:

5/5 sterren
Ward van Rijsbergen
MKBusinessplan
08/2014

“Capabele all-rounders die snel denken en schakelen. Heerlijk samenwerken!”

Lees meer...
5/5 sterren
Rachel van Staalduinen
Het Rugcentrum Utrecht B.V.
04/2017

“Het Stuurlui team stelt zich flexibel op, is deskundig en helpt ook met vragen buiten het bestaande project om.”

Lees meer...
5/5 sterren
Corstiaan Hesselink
Fluxmatix
09/2016

“Sjoerd en Co. van Stuurlui weten wat ze doen en staan voor hun resultaat. Recommended!”

Lees meer...
5/5 sterren
Caroline van der Heide
Antoni van Leeuwenhoek Foundation
03/2017

“Stuurlui heeft voor de Antoni van Leeuwenhoek Foundation binnen een recordtempo een mooie website gemaakt waar we heel erg blij mee zijn. Goede communicatie, snelle …

Lees meer...
Bekijk alle reviews

Dit is onze werkwijze


Persoonlijk contact


Inventarisatie

Offerte

Uitvoer


Dit is altijd onze werkwijze, voor grote websites, maar ook voor kleine aanpassingen. Persoonlijk contact, een offerte gebaseerd op jouw specifieke situatie en daarna pas de uitvoer. Zo weet je met wie je zaken doet, krijg je eerlijke en transparante prijzen en heb je nooit onverwachte kosten.

Stel ons een vraag:

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Stuurlui in 2017:

  • 12084 WordPress updates uitgevoerd
  • 282 WordPress websites verhuisd
  • 105 Actieve online marketing campagnes
  • 229 Websites in onderhoud
Top