Antoni van Leeuwenhoek Foundation

Een geoptimaliseerde WordPress website voor de Antoni van Leeuwenhoek Foundation

Bouw, Design, Hosting, Onderhoud, Online Marketing, Optimalisatie

 

WordPress website laten maken

De Antoni van Leeuwenhoek Foundation (AVL Foundation) wilde een WordPress website laten maken en klopte hiervoor bij Stuurlui aan. De content, structuur en vormgeving moesten flink verbeterd worden, zodat de bezoeker de informatie kon vinden waar hij naar op zoek was en doneren gemakkelijker werd. Stuurlui werd ingeschakeld om een geoptimaliseerde WordPress website te maken.

Vragen? Bel mij!


Thomas Kroese
Founding Partner / Projectmanager

Kiezen van een webbureau

De AVL Foundation had een website nodig, omdat het platform waar de oude website op stond opgeheven zou worden. Er moest dan ook snel een partij gezocht worden die de nieuwe website zou kunnen bouwen. “We hebben met verschillende partijen gesproken, maar gaven de voorkeur aan Stuurlui. Ze hadden al met meerdere zorgpartijen samengewerkt, wat ons erg aantrok. Ook WordPress als gebruiksvriendelijk Content Management Systeem was een pluspunt voor ons,” aldus Caroline van der Heide, projectmedewerker van de AVL Foundation.

Optimalisatie van de content

Nog voor het bouwen van de website, werd er door een conversie psycholoog vanuit een neuropsychologisch oogpunt naar de content van de verschillende pagina’s gekeken. Daaruit kwam een gedetailleerd advies over de verschillende soorten pagina’s. Dit advies werd vervolgens toegepast voor het bouwen van de website.

“We hadden verschillende brainstormsessies waarin we op de hoogte werden gehouden van het project. Zo kregen we bijvoorbeeld tijdens de wireframe-fase een goede uitleg over de indeling van de verschillende pagina’s. Ook werd er gewerkt met Google Spreadsheets: hierin kon ik op elk moment zien in welke fase we zaten en wat er nog gedaan moest worden. Dat werkte heel handig.”

Caroline van der Heide, projectmedewerker van de AVL Foundation

Verbetering gebruiksvriendelijkheid

De nieuwe website is niet alleen gebruiksvriendelijker voor de bezoeker, maar het is ook voor de medewerkers een stuk fijner geworden om mee te werken. “De website ziet er goed uit en is heel gebruiksvriendelijk, zowel voor onze bezoekers als voor onze medewerkers. WordPress helpt daar ook voor een groot deel in: het is heel gemakkelijk voor ons om mee te werken en bijvoorbeeld wijzigingen in de website mee door te voeren.”

Mooier WordPress design

Een ander onderdeel van het project was dat de website een heel nieuw design zou krijgen. “De algehele look & feel van de website is veel beter geworden. Bij de oude website werd er bijvoorbeeld geen archief opgeslagen van de nieuwsberichten, omdat we steeds hetzelfde bericht moesten wijzigen. Dit werkte ontzettend omslachtig. Dus mijn persoonlijke favoriete kenmerk van de nieuwe website is de nieuwspagina,” aldus Caroline.

Dam-tot-Damloop Facebook campagne

Stuurlui zette de eerste Facebook campagne voor de AVL Foundation op met als doel renners voor het team van de AVL Foundation te werven voor de Dam-tot-Damloop in september dit jaar. Er werden 45.625 personen bereikt, waarvan 1.945 personen op de link hebben geklikt en 9 personen zich hebben aangemeld. Deze personen zullen samen minimaal €2.025 voor kankeronderzoek ophalen. Goede resultaten voor een eerste Facebook campagne!

Samenwerking

Caroline vind de samenwerking met Stuurlui heel erg goed gaan. “De samenwerking verloopt heel goed. Ze reageren altijd heel snel op vragen en geven uitleg als dat nodig is. Als ik een eerste keer iets niet goed begrijp, leggen ze het met alle plezier nog een keer uit. Het voelt haast alsof er geen afstand tussen ons is, omdat ze zo bereikbaar zijn.”

Wil je ook een gebruiksvriendelijke WordPress website?
Neem contact met ons op!

Comments are closed.

Wat onze klanten over ons zeggen:

5/5 sterren
januaribal
12/2014

“Snelheid, creatief en oog voor maatwerk. De mannen van Stuurlui zorgen voor een mooi en gewenst resultaat.”

Lees meer...
5/5 sterren
The internet academy
04/2016

“Sjoerd en zijn collega’s hebben ons bedrijf ontzettend goed geholpen met het opzetten van onze AdWords-strategie. Goede adviezen. Ze denken heel goed mee met wat …

Lees meer...
5/5 sterren
Roei- en Zeilvereniging 'Gouda'
04/2016

“Nadat onze wordpress site gehacked was moesten we met grote spoed op zoek naar een oplossing. We kwamen bij Stuurlui terecht en zijn vanaf dag …

Lees meer...
4/5 sterren
Consenheim D.C.P
04/2015

“Met mijn wensen voor de web-site die ik wilde hebben moesten we in overleg en is er goed naar de wensen geluisterd en opgevolgd in …

Lees meer...
Bekijk alle reviews

Dit is onze werkwijze


Persoonlijk contact


Inventarisatie

Offerte

Uitvoer


Dit is altijd onze werkwijze, voor grote websites, maar ook voor kleine aanpassingen. Persoonlijk contact, een offerte gebaseerd op jouw specifieke situatie en daarna pas de uitvoer. Zo weet je met wie je zaken doet, krijg je eerlijke en transparante prijzen en heb je nooit onverwachte kosten.

Stel ons een vraag:

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Stuurlui in 2017:

  • 12084 WordPress updates uitgevoerd
  • 282 WordPress websites verhuisd
  • 105 Actieve online marketing campagnes
  • 229 Websites in onderhoud
Top