Duo Market Research BV

De online marketing strategie van Stuurlui bracht de kosten per lead flink omlaag voor DUO

De online marketing strategie van Stuurlui leverde ons niet alleen meer leads, maar ook meer naamsbekendheid op

Hosting, Onderhoud, Online Marketing, Optimalisatie

Zet een online marketing strategie in

DUO Market Research was met spoed op zoek naar een nieuw marketingbureau, toen directeur Vincent van Grinsven erachter kwam dat Stuurlui hemelsbreed een kilometer van zijn kantoor zat. Na slechts een gesprek was hij overtuigd en een week later lag de online marketing strategie bij Stuurlui in handen.

Kwalitatieve én goedkopere leads

Stuurlui denkt altijd mee met zijn klanten en stelde voor om een uitgebreide LinkedIn-campagne te starten voor DUO Market Research. Vincent: “Deze campagne is bedoeld om een whitepaper te verspreiden onder een specifieke doelgroep. Je laat eenvoudig jouw e-mailadres achter en in ruil daarvoor download je het rapport. Al honderden geïnteresseerden lieten op deze manier hun gegevens achter. De kosten per lead daalde hiermee fors.”

Een uitgebreide strategie

De online marketing strategie van Stuurlui was een combinatie van onder meer SEO en SEA. Het project startte met een rigoureuze contentoptimalisatie. Landingspagina’s werden herschreven en geperfectioneerd. Stuurlui richtte bovendien een nieuwe Adwordscampagne in voor DUO Market Research. De basis hiervoor was een uitgebreid marketing plan dat specifiek op hun diensten, doelgroepen en producten is gericht.

“De online marketing strategie van Stuurlui leverde ons niet alleen meer leads, maar ook meer naamsbekendheid op.”

Vincent van Grinsven, directeur van DUO Market Research.

Een vinger aan de pols

Elke maand is er een overleg om de laatste stand van zaken te bespreken en met elkaar te sparren. “Het gaat om een kort informeel overleg van maximaal drie kwartier. We kletsen even over niets en komen dan snel tot de kern. Stuurlui geeft advies, bekijkt ontwikkelingen en presenteert nieuwe ideeën. Daarna weet ik precies hoe mijn website ervoor staat. Dat werkt ontzettend fijn”, vertelt Vincent.

Hoger websitebezoek

Hoewel het moeilijk in cijfers te vangen is, heeft de online marketing strategie van Stuurlui wel degelijk voor een hoger websitebezoek gezorgd. Vincent: “Je merkt dat de mix van verschillende kanalen zorgt voor meer zichtbaarheid. Dan heb ik het over zowel on- als offline. We versturen bijvoorbeeld een digitale nieuwsbrief, maar zenden ook brochures mee met vakbladen. Vaak zien mensen ons op die manier meerdere keren voorbij komen en zoeken ze daarna telefonisch contact of Googelen ze ons.”

“Stuurlui communiceert erg prettig. Het contact is lekker snel, afspraken zijn afspraken en er is geen gedoe. Ze weten direct te vangen waar het om gaat in mijn business, ondanks dat dit niet hun vakgebied is.”

Vincent van Grinsven, directeur van DUO Market Research

Uitstekende samenwerking

Om een goed product te leveren, dien je aandachtig naar elkaar te luisteren. Hans, mede-oprichter van Stuurlui: “Chantal had geen ervaring met online, maar wist de vraagstukken van gebruikers goed te vangen. Daar konden wij vervolgens mee vooruit.” Chantal: “Zo kwamen wij er op een gegeven moment achter dat er veel behoefte was aan content in de moedertaal van de werknemers. Daarom komt er nu een multisite. Het is fijn dat we zo flexibel kunnen werken.”

Wij helpen jouw bedrijf ook graag met een uitgebreide online marketing strategie. Neem contact op!

Comments are closed.

Wat onze klanten over ons zeggen:

5/5 sterren
GoRoadTrip
02/2017

“Stuurlui heeft voor ons een mooie website gemaakt met een inlogsysteem voor onze zakelijke klanten die goed werkt. Er worden duidelijke afspraken gemaakt wat er …

Lees meer...
5/5 sterren
Natuursteenstunter
04/2015

“De samenwerking verliep erg goed! Iedereen is enthousiast, heeft veel energie en komt altijd de afspraken na. Men is erg goed op de hoogte van …

Lees meer...
5/5 sterren
Luckiest Man Alive
02/2015

“Super-relaxte gasten met goede ideeën! De mannen van Stuurlui hebben voor mij een schitterende website gemaakt.”

Lees meer...
5/5 sterren
Schippers - MS Drycare
09/2016

“Twee websites laten ontwikkelen. Dachten mee in het proces, uiteindelijk snelle oplevering en perfect mijn paint-designs omgezet in stijlvolle pagina’s.”

Lees meer...
Bekijk alle reviews

Dit is onze werkwijze


Persoonlijk contact


Inventarisatie

Offerte

Uitvoer


Dit is altijd onze werkwijze, voor grote websites, maar ook voor kleine aanpassingen. Persoonlijk contact, een offerte gebaseerd op jouw specifieke situatie en daarna pas de uitvoer. Zo weet je met wie je zaken doet, krijg je eerlijke en transparante prijzen en heb je nooit onverwachte kosten.

Stel ons een vraag:

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Stuurlui in 2017:

  • 12084 WordPress updates uitgevoerd
  • 282 WordPress websites verhuisd
  • 105 Actieve online marketing campagnes
  • 229 Websites in onderhoud
Top